5 TOP PRODUKTÓW NA PÓŁMARATON LUB MARATON


        Wiemy, że start w maratonie poprzedza wiele pracy, treningów, wyrzeczeń.
I obojętnie czy to pierwszy start czy dziesiąty zawsze okupione jest to bardzo dużym wysiłkiem.
Jest wiele obszarów, na które trzeba zwrócić uwagę m.in właściwe odżywianie.
       Na pewno nie chcesz, my również aby suplementacja była obszarem, który zawiedzie.
Oto nasze 5 produktów, które zdecydowanie wspomogą twoje przygotowania i start w maratonie.

Energy Gel

      Ci którzy biegają długie dystanse wiedzą, że nasze ciało jest w stanie pracować na zwiększonych obrotach max. 90 minut.  Po tym czasie przy b.dużym wysiłku gwałtownie kończą się nasze zapasy energii i może dość do tzw. "odcięcia prądu".  Do takiej sytuacji absolutnie nie można dopuścić bo  grozi to nawet koniecznością wycofania się z zawodów. Dlatego przy tak długich wysiłkach uzupełniania węglowodanów musimy dokonywać odpowiednio wcześniej.
Bardzo łatwym sposobem na szybkie przyjęcie dużej ilości węglowodanów są żele energetyczne .
 Żele energetyczne OTE są o odpowiedniej konsystencji czyli płynne, praktycznie nie trzeba ich popijać. Wykonane są z prawdziwego koncentratu soku owocowego, dzięki czemu znacznie smaczniejsze niż inne żele na rynku. Ważne z właściwym PH odpowiednim dla żołądka, który jak wiemy podczas wysiłku staje się szczególnie wrażliwy. Dlatego spróbuj żeli OTE bo produkty są naprawdę przemyślane pod względem składu, kształtu opakowań , sposobów otwierania (są 2).


Oczywiście zdecydowanie zawsze zalecamy przetestowanie żeli podczas treningów, sugerujemy też wcześniejsze zaplanowanie czasu przyjmowania (np: alarm w zegarku?).

Napój Energetyczny

Spożywanie napoju energetycznego OTE podczas maratonu jest naszą najważniejszą wskazówką, głównie dlatego, że uzupełnisz dwa ważne obszary: nawodnienie oraz energię.
  Pozyskiwanie energii na maratonie z samych żeli jest ważne i wykonalne, ale stosując napój energetyczny razem z żelami możesz być pewien, że dodatkowo odpowiednio nawodnisz się i uzupełnisz energię.
       To wiadoma i ważna sprawa! Już 2% utraty masy ciała przez odwodnienie może negatywnie wpłynąć na wydajność, a te 2% to tak bardzo mało, szczególnie jak jest ciepło.
Napoje energetyczne OTE mają tak dopracowany skład, że dosłownie: Muszą być brane pod uwagę podczas maratonu!

    Mają neutralne pH! Co to znaczy? Oznacza to, że są łagodne dla żołądka. Mają niską kwasowość czyli unikniesz niepożądanego „dyskomfortu”, który jest tak często związany z odżywianiem sportowym. Zaufaj nam! Szczególnie sportowcy mający problemy żołądkowe bardzo chwalą sobie OTE.
    Nasze napoje energetyczne zawierają odpowiednią porcję elektrolitów. Są to sole, które tracimy podczas pocenia się i wymagają uzupełnienia, aby zapobiec skurczom. Nawodnienie OTE Energy Drink jest niezbędne przy długich zawodach wytrzymałościowych, szczególnie gdy jest gorąco.

Batony DuoBar


Jeśli lubisz jeść podczas biegania, to jest produkt dla ciebie. Batony Duo, opracowano z wykorzystaniem receptury bazującej na cieście ryżowym szczególnie stosowanej w zawodowych grupach kolarskich. Mają dostarczać  maksymalną energię w najprostszy możliwy sposób. Koncepcja lekkiego chrupiącego ryżu sprawia, że są bardzo łatwe do jedzenia podczas trwającego wysiłku. Dosłownie rozpuszczają się w ustach w dodatku świetnie smakują. Dostarczają 40 g węglowodanów; to to samo co 0,5l napoju energetycznego lub 2 żele energetyczne.

Ponieważ część osób nie lubi jeść podczas biegania, zalecamy  przed wyścigiem spożyć DuoBar. To świetny pomysł na pozyskanie energii początkowej. DuoBar nie obciąża żołądka i spokojnie 30 min. przed startem można taki baton spożyć.

Hydro Tabs


Jeśli zdecydujesz się nie używać napoju energetycznego, zdecydowanie zalecamy spożywanie tabletek Hydro podczas maratonu. Spożywanie płynów zawierających elektrolity jest o wiele bardziej skuteczne niż picie samej wody. Połączenie tabletek Hydro i zwiększonej liczby Żeli Energetycznych jest tak samo skuteczne jak używanie Napoju Energetycznego i Żeli Energetycznych.

Jeśli zdecydujesz się nie używać napoju z Hydro Tabs podczas wyścigu, nadal zalecamy używanie ich w ramach przygotowań. Posiadanie butelki z Hydro Tabs pod ręką, popijanie małymi łykami  w ciągu kilku dni przed maratonem gwarantuje odpowiednie nawodnienie organizmu.

Saszetki Recovery


  Ukończenie maratonu będzie okupione bardzo dużym wysiłkiem, swego rodzaju stresem dla twojego ciała, dlatego też niezwłocznie należy przystąpić do szybkiego uzdrawiania- regeneracji organizmu. Warto mieć ze sobą saszetkę regeneracyjną OTE (nie trzeba zabierać całego dużego opakowania). Wystarczy po zawodach wsypać odpowiednio odmierzoną porcję (zawartość saszetki) z wodą  i po prostu wypić . To najprostszy sposób na szybkie dostarczenie niezbędnych składników regeneracyjnych. Do wyboru OTE Recovery zawierające m.in. białko z serwatki lub wersja sojowa dla osób nietolerujących laktozy lub wegan. Przyjęcie odpowiedniej porcji białka bezpośrednio po intensywnych ćwiczeniach może pomóc zmniejszyć ból mięśni i przyspieszyć proces regeneracji organizmu.

pozostałe artykuły w dziale "BLOG"...