Fakty OMEGA - 3

Fakty OMEGA -3




Powszechnie wiadomo, że nasza dieta musi zawierać ryby a szczególnie w nich zawarty olej z ryb zwany OMEGA-3. Niestety niewiele osób rozumie, dlaczego i jakie są korzyści ze spożywania OMEGA-3 dla naszego zdrowia i wyników sportowych. Tutaj szybko wyjaśnimy wszystko.





Omega-3 to niezbędne dla naszego organizmu nienasycone kwasy tłuszczowe, których samoistnie nie nie wytworzą nasze ciało. Należy je dostarczać z pokarmem. Przeważnie OMEGA-3 występuje w tłustych rybach. Zalecenia wskazują obecnie, że nasza dieta powinna obejmować co najmniej 2 porcje ryb tygodniowo, z których jedna pochodzi z tłustych ryb.

Najliczniejsze kwasy tłuszczowe w rybach to EPA (kwas ekosapentanowy) i DHA (kwas dokozaheksaenowy). Korzyści nie wynikają z ilości zużywanego oleju rybnego, ale z ilości połączonych EPA i DHA. Dawka około 250 mg okazuje się dostateczną i skuteczną. Ta dawka jest osiągana w OTE Omega-3 Fish and Krill Oil.


 

Zdrowie.

  • Omega-3 wiąże się z utrzymaniem zdrowia oczu i mózgu.
  • Istnieją dowody potwierdzające, że Omega-3 ma korzystny wpływ na zmniejszenie ryzyka chorób serca.
  • Dowody potwierdzają również korzyści płynące z olejów Omega-3 na reumatoidalne zapalenie stawów.

 

Wydajność.

  • Stwierdzono, że po długim treningu czy zawodach pływackich, triathlonowych czy maratonie a także innych wysiłkach na które narażeni są sportowcy trenujący dyscypliny wytrzymałościowe, spożycie Omega-3 skutkuje przeciwzapalne po wysiłku, co zdecydowanie sprzyja poprawnej regeneracji.
  • Podobnie stwierdzono, że spożywanie Omega 3 zmniejsza immunosupresję (hamowanie procesu wytwarzania przeciwciał i komórek odpornościowych), która występuje po intensywnym wysiłku fizycznym. Czyli wzmacnia odporność.

 OMEGA-3 o gwarantowanej jakości i wydajności, produkowana w Europie w Wielkiej Brytanii dostępna tutaj:(kliknij)      
       
       


pozostałe artykuły w dziale "Porady"...