Dzień odpoczynku



Rozmowa z szefem odżywiania
EF Education First - Drapac p/b Cannondale.


Nigel Mitchell - "Wiele zależy w dniu odpoczynku od tego jak dana osoba jest mocno zmęczona. Cała idea dnia odpoczynku, to niekoniecznie zwiększanie tylko zapasu glikogenu. Chodzi o proste jedzenie i zwyczajne porcję. Nie trzeba spożywać wielkich ilości posiłków, chodzi o zwyczajne dobre jakościowo porcję. Sam fakt, że w dniu odpoczynku nie bierzesz udziału w wyścigu sprawia, że jesz mniej. Jedzenie bardzo dużych ilości porcji bogatych w białka i węglowodany sprawi, że będziesz cięzki."

"To co robię z profesjonalistami w dni odpoczynku, to redukcja porcji o  1/4. Powodem tego jest to, że podczas odpoczynku musimy przyzwyczaić organizm do nie przyjmowania tak wielkich ilości jedzenia jak w czas trwania treningów czy zawodów. Podczas odpoczynku doradzam zmniejszenie ilości i stawiam na wysoką jakość jedzenia. Owsianka na śniadanie, słodkie ziemniaki na obiad ,ryż na obiad."

"Nawet w dzień odpoczynku zawodnicy będą jeździć do około 3 godzin, aby płyny zaczęły krążyć w ciele, bardzo ważne jest stałe nawadnianie organizmu, aby zapobiec odwodnieniu."

"Jeśli jesteśmy w hotelu, to wielu zawodników korzysta również z sauny"



Odpoczynek od treningu powinien znaleźć się każdym realnym planie treningowym. To czas na regeneracje, nabranie siły i dystansu do codziennej aktywności. Warto mieć na uwadze, że przeciążone ciało nie jest w stanie efektywnie pracować, łatwo wtedy o kontuzję.

Zaleca się odpoczywać AKTYWNIE, zmniejszyć stosunek intensywności i po prostu zrobić sobie lekki rozruch.



  
pozostałe artykuły w dziale "Aktualności"...